Prehrana onkoloških bolesnika

Podizanje svijesti za onkološke bolesti

Zloćudne bolesti značajan su javnozdravstveni problem. Drugi su najvažniji uzrok smrtnosti iza bolesti srca i krvnih žila. Zahvaljujući mogućnostima ranog otkrivanja zloćudnih bolesti, preživljenje je, u odnosu na 70-e godine prošlog stoljeća, poraslo za oko 20 % i zloćudne bolesti danas se smatraju kroničnim bolestima.

Definicija zdrave prehrane

Plan prehrane, sjemenke, povrće i začini

Pravilna, odnosno zdrava prehrana, jedan je od najspominjanijih termina današnjice. Nema dana kad isti na internetskim stranicama, u novinama ili časopisu ne pročitate, na televiziji ili radiju za isti ne čujete. Međutim, sudeći prema kontekstu u kojem termin nalazimo, većina autora ne bi ga znala ni približno definirati. Manjina koja bi ne pruža dovoljno sveobuhvatnu definiciju.

Zdrava ili pravilna prehrana?

Brza hrana, pizza i plan prehrane

Na termine pravilna i zdrava prehrana nailazimo naizmjenično. Razlike u praksi nema, ali volio bih napisati par riječi o značenjima. Do nedavno sam izbjegavao koristiti termin zdrava prehrana te se radije služio verzijom pravilna, iz razloga što nisam bio načisto s definicijom zdravlja. Nisam još uvijek, ali ponekad treba pristati na kompromis.

Ono si što jedeš?

Pravilna prehrana uz povrće i kruh

Nadam se da vas je upitnik na kraju zamornog klišeja natjerao da na isti kliknete i pročitate članak. Uvijek sam imao problem s ovom tvrdnjom. Bez obzira na to što je toliko raširena među kolegama nutricionistima, liječnicima i, naravno, novinarima laicima, da se nerijetko doživljava (nažalost i koristi) kao svojevrsni moto nutricionizma.